Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 12. april 2011

Sesongpremiere

Nesten 20 varmegrader igår, og sola varmet trappa igjen. Det er yndlingsplassen til damene, og der ble vi sittende lenge igår. Idag derimot, høljer regnet ned og vi er nede i normale temperaturer. Bra det, synes jeg, og tenker på tælen som ikke har gått i bakken og juletrær som skal klare våren. I tillegg er det bra for båten, som helst ikke skal tørke opp mer.
På Kjøpmannskjær var de frekke og sinte svanene på plass igjen, da vi var der på søndag. De tigger mat og freser illsint på samme tid. En gang jeg drev og sjekket fortøyninger, kjente jeg noe som kontant dunket på skoen min, snudde meg og så rett i øynene på en svane.



Svanene i sitt rette element...


...og en liten dachs, som vet å nyte livet.

Ingen kommentarer: