Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 28. mai 2011

Morgenkaffe med nogo attåt

Kaffe og aviser om morgenen er bra saker, synes jeg. Her i huset har vi som regel nogo attåt; to små damer som vil være med.


Nå er både kaffe og frokost unnagjort, og jeg lurer på hvor vi skal på tur idag. Bjørnen er fortsatt i distriktet, og jeg har ikke lyst til å møte den med  to hunder. Her om dagen var vi i Nærstadmarka, og dagen etter leste jeg i avisa at den var observert der. I forrige uke var den 1 km eller 2 fra oss, så den labber rundt omkring her. Den har tatt et par sauer i Haugsbygd også.
Det er vel mest sannsynlig at den vandrer videre etterhvert, men jeg er litt ekstra observant om dagen. Det er blitt en del observasjoner av den, og en bilist fikk seg en overraskelse da den krysset rett foran bilen hans.

Ingen kommentarer: