Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

fredag 20. mai 2011

Skogens døtre

Igår reiste damene og jeg på ringtrening i regi av VestfoldBuskerud DHK. Tingeling og jeg skulle i ringen å trene, mens Dolores var med som moralsk støtte. Masse folk og hunder, så det ble trangt i ringen, men det gikk fint likevel.
Tingeling oppførte seg eksemplarisk, men ble litt avsporet av mye uro. Det var et par overivrige dachsgutter i ung alder, som virkelig fikk litt å bryne seg på i ringen. Noen komiske episoder ble det og mye latter og munterhet.
Dolores fikk komme ut å se seg rundt før og etter ringtreningen, men var mest opptatt av noen lukter fra skogen bakom. Vinddraget kom derfra, og hun ville bare i den retningen. Ellers merker jeg hun har blitt en voksen dame, for hun var litt mer bestemt mot innpåslitne karer.
Det er ikke ofte de får hilse på andre hunder; det vil vi helst unngå pga smitte (les: nesemidd), men på et slikt arrangement, er det en del av pakken.

Igår var det så travelt at jeg ikke rakk å ta noen bilder. Jeg bringer derfor et bilde fra utstillingen på Skoger ifjor. Da var Tingeling tilskuer, mens Dolores skulle i ringen.
Det var forresten da Dolores fikk sin andre 1.premie etter fylte 24 måneder, og fikk viltsporchampionatet sitt.

Ingen kommentarer: