Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 15. august 2011

Søndagstur

Igår var vi på en skikkelig rundtur her hjemme. Først innom de faste kantarellstedene mine, deretter nedom det store jordet på Hen og så innom elva på vei hjem.
Da jeg kom på toppen av jordet som går helt ut i tunga ved elva, fløy 50 duer opp fra skogbrynet. Helt nederst ligger jordet delvis under vann, og har gjort det nesten i hele sommer. Der satt 2 hegrer, som fløy opp med hese skrik, deretter lettet en stor flokk Canadagjess. De har forresten dukket opp de seinere åra, og bør vel helst beskattes mer. Jeg vet ikke om noen som jakter på Canadagjess rundt her.
Nede ved elva, ble det en stille stund, mens de små jentene puslet rundt meg. Dolores badet litt, og ville selvsagt rett opp for å sitte på fanget mitt etterpå. Tingeling holder seg helst på land, og snuser rundt der.


En stille stund ved elva


Dagens fangst

Igår kveld, da jeg tilfeldig kikket ut av badevinduet, fløy en musvåk i lav høyde 10 meter fra vinduet, og satte seg på låvetaket, før den flyttet seg bort i ei gran ved jordet. Den var her i hele går kveld, og jaktet vel jordrotter. Jeg så den lette fra jordet, og det gjorde Dolores også.

3 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Vi har haft gäster i helgen och de har plockat 15 kg kantareller på kort tid. Här i Småland finns det hur mycket som helst. Hoppas allt är bra med Er.

Angela sa...

Her er det langt mellom kantarellene. Jeg har mine faste plasser som jeg besøker med jevne mellomrom. 15 kg, det er jo fantastisk!

Lindsjö taxar sa...

Jag har nu idag blivit klar med att rensa ytterligare 18 kg som vi plockade. Nu skall jag se till att de kommer i frysen. Sedan är det bara ut och plocka igen. Finns mycket kvar i skogen.