Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 18. september 2011

Dommerelev på nytt oppdrag

Startet hjemmefra igår kl 0630, jentene og jeg, på vei til Årnes, på tidvis glatte veier og barfrost på jordene. Det er fint å kjøre sånn om morgenen, se tåka lette og sola bryte gjennom.
Jeg hadde så god tid, at vi fikk gått oss en fin tur ved Veslesjøen, da jeg kom frem.
Igår gikk jeg 4 blodspor og 1 ferskspor. Det ble premiering på alle blodsporene, så nå har jeg gått elev på 10 blodspor for 3 forskjellige dommere og 9 hunderaser. Totalt 5 premieringer, og da er elevarbeidet gjort på blodspordelen.
Fersksporet var også en interessant opplevelse, selv om det ikke ble noen premiering igår. Nye muligheter kommer.
Jeg takker dommer Jan Erik Haugen for at jeg fikk være med igår.



Tidlig morgen på veien

Veslesjøen

Ved enden av Veslesjøen

 
Tålmodige jenter i burene sine - her representert ved Tingeling

Ingen kommentarer: