Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 7. april 2012

Damene og jeg

Idag skinner sola, og foreløpig er det nesten vindstille. De siste dagene har vært temmelig kalde, og på torsdag hadde vi en kjølig seanse på Kjøpmannskjær med å legge bunnstoff på båten.
Igår gikk jeg tur med damene her hjemme, og så ikke en kjeft. Jeg synes det er helt utrolig at folk ikke kommer seg ut på tur. En dag uten frisk luft, er en bortkastet dag, synes jeg.
Idag vil jeg høre finalen i Påskelabyrinten på radio, før vi skal ut i finværet. Litt utpå formiddagen, starter det som regel med noen spørrende gjesp og litt strekking. Når det ikke hjelper, gjør Dolores kunster under bordet, mens Tingeling setter seg i sofaen og nistirrer på meg. Neste trekk er stjeling av sokker, og leke sisten under spisestuebordet.
Da nærmer vi oss bristepunktet, og det er bare å komme seg ut med 2 ivrige damer.


På vei hjem fra denne kanten,
må jeg stoppe og beundre de gamle grensefuruene ned mot østsiden av Motjern.


Sterke, fine Dolores


Søte, fine Tingeling

1 kommentar:

Lindsjö taxar sa...

Vi fick 5 cm snö i natt. Men det är soligt o fint idag. Hundarna tyckte det var kul att gå i skogen med all snö.
Fina bilder på damerne!!