Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 31. desember 2012

Gjennom Dalarna

Idag kommer bilder fra turen gjennom Sverige til Dalarna. Jeg skulle gjerne tatt enda flere bilder, men da hadde vi ikke fått gjort annet enn å stoppe hver gang jeg hadde sett noe fint.
På vei til Dalarna startet dagen på sitt aller vakreste, med solen som sto opp over snøhvit verden. Noen steder lå tåkestripene over landskapet og skapte magi. Alle disse bildene får bli inne i hodet. Derimot kommer det bilder av andre ting jeg interesserer meg for; nemlig arkitektur og kulturminner. Nå er ikke jeg særlig religiøs av meg, men kirker er flotte byggverk.


Kirken i Grangärde.
Det hadde vært rådyr inne på kiregården om natten,
og damene var selvsagt veldig interessert.
 
 
 
 
 
Kopparberg
 
Ljusnarsberg kirke i Kopparberg
 
 
 
Detalj fra kirken.
Det ser ut som det er anvendt samme teknikk som på norske stavkirker.
 
Kirken har klokkene i et eget klokketårn på andre siden av veien.
 
 Fra jernutvinningens dager.
 Det er tydeligvis mange små anlegg rundt om i Dalarna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Gott Nytt År!!!

Angela sa...

Godt nytt år til Lindsjötaxar også :)