Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 12. februar 2013

Jeg lengter til vår og fjell

Nå begynner jeg å bli litt lei denne lange, kalde snørike vinteren, og higer etter vår.
Dagen har blitt nesten tre timer lengre, og vi går mot lysere tider. Det er fint å tenke på, men kulda setter en foreløpig stopper for ting jeg gjerne skulle kommet i gang med.
Ole har holdt på i verkstedet på låven med valpekasse, men det er for kaldt for meg. Så, mine planer for oppussing av rorkult og sprayhoodfeste til seilbåten  får vente til det blir mildere.
Mens jeg venter på varmere tider, kikker jeg på gamle bilder fra våren/sommeren da Dolores var 1 år og Tingeling liten valp, og legger ut noen av dem her idag. Som dere ser, de har vært gode venner fra første stund.


Felles pinneprosjekt





Felles graveprosjekt

Felles hvil


Og her er noen bilder fra fjellet.
Her er vi på den barnevennlige/valpevennlige campen vår.
Denne plassen ligger ikke altfor langt fra hytta, og er en passende tur for korte bein.




Liten Tingeling måtte varmes litt under klærne

3 kortbeinte og 2 langbeinte i diverse aktivitet på leirplassen





1 kommentar:

Lindsjö taxar sa...

Såg att Dolores får vandringspris på sitt drevprov i SmTK, va kul. Jag har 2 st att hämta för Ayla på Engaholmsprovet. Skoj med vandringspriser