Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 7. mars 2013

Kald dag - varme valper

Idag våknet vi til en kald, klar morgen, blide damer og gode,varme valper.
Alt vel her hos oss. Jeg øker matmengden til Dolores gradvis. Hun trenger mye energi nå, for valpene er skikkelig grådige.
Igår ville Dolores absolutt være med på tur. Jeg passer på at valpene nettopp har spist, når jeg starter turforberedelsene. Da vet jeg at både Dolores og Tingeling kommer stormende. Vi gikk ned til skiløypa og gikk en av de korte sløyfene hjem igjen. Dolores hadde lyst til å gå lenger, men jeg tenker det er lurt å ta det litt gradvis.
Kveldene tilbringer jeg stort sett inne på badet. Tingeling har så lyst til å være der inne og se på valpene. Hun får lov til å ligge i kurven, når jeg sitter der inne.

Tingeling i kurven


Dolores og en av tispene


Den eneste hanen i kurven






Ingen kommentarer: