Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 16. juni 2013

Svaner, traner og dachsejenter

Idag var det full fart på mor og datter etter at frokosten var fortært. Begge er helt gærne, og Dolores startet med å rive av Tingeling teppet. Hun hadde , som vanlig pakket seg inn i teppet i kassa til Dolores. Da fikk hun røyket ut henne, og så var de i gang. Tingeling la seg en annen plass, og de andre er åpenbart to alen av samme stykke.
Nå håper jeg moroa snart flater ut, slik at det blir en fredelig morgenstund til kaffen.
Annemor er til de grader blitt "en av gutta", og det er moro å observere henne i samspill med både Dolores og Tingeling. Dolores leker veldig mye med henne, og strammer henne opp når det er nødvendig. Tingeling er både leke og kosekamerat, for det er henne Annemor legger seg hos når hun vil sove. De kan ligge tett sammen i timevis, men fanget mitt er fortsatt veldig gjevt for en liten valp.
Nå er Annemor ferdig vaksinert med både valpevaksine, og Rabiesvaksine for et par dager siden. Hun er lett å håndtere både med tannpuss og negleklipping, og vi gleder oss til å følge henne og de andre valpene på veien videre.


Tingeling og Annemor leker








Annemor sover mens jeg klipper neglene hennes


Tingeling vil ha Annemor på beina


Annemor gikk av med seieren i kampen om fanget mitt.
Tingeling er den som alltid vil opp på fanget.

Iforgårs kom vi langs elva, og skulle over brua ved Motjern, da 6 stokkender og 1 trane lettet rett ved utløpet. Tranen hang i lufta mot vinden, og var et majestetisk syn. 2 svaner lå rolig og duppet i vannet. Helt inne i vika lettet ytterligere 2 traner med elegante vingeslag, tok en runde rundt tjernet og forsvant mot elva.
Jeg gikk hjem med damene, og returnerte med speilreflekskameraet med telelinsen på.
Typisk nok, var jo tranene reist sin vei, og fotofangsten ble mager. Det er ikke lett å slepe med seg det store kameraet, når man er på tur med 3 hunder, og det er ikke første gang jeg går glipp av de helt store fotosjansene.
Jeg måtte nøye meg med noen svaner og litt annet som motiv.


















Ingen kommentarer: