Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

fredag 27. september 2013

Kald morgen

Idag våknet jeg til  minus 5 kalde grader,og høsten er her for alvor. Det har vært mildt så lenge, at det føles veldig kaldt. I Sigdal skal elgjegerne få fred for oss en stund i starten, og vi har mye annet å ta seg til. Jeg skal legge blodspor for Annemor i ettermiddag, og se hvordan hun går spor på kald mark i morgen.
Akkurat nå driver hun på og leker for seg selv, mens Dolores og Tingeling sover under teppene sine. Hun er igrunnen temmelig ustoppelig om dagen, og det tror jeg flere av søstrene hennes også er. Kompisgutten høres noe mer sindig ut, i følge rapportene vi får. 
Annemor henger i ørene til Dolores, som tar det hele med forbausende ro og fatning. Hun leker veldig med henne om dagen, mens Tingeling er kosekameraten. Hun elsker å ligge tett inntil Tingeling å kose seg. Det er igrunnen koselig å se hvor glade de er i hverandre alle sammen.
God helg til alle. Jeg håper jeg får gjort alt jeg har planer om de nærmeste dagene. Som regel skal man være glad om man rekker halvparten.




En stemningsvideo fra Aasbraatan




Ingen kommentarer: