Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 13. april 2014

Fra sol til regn til sol

Fredag skinte solen, mens gårsdagen var av det utrivelige slaget, men idag er godværet tilbake. Vi reiste ned til båten igår, men måtte bare konstatere at det ikke var mulig å få gjort stort. Det blåste så hele båten ristet i krybba, så det ble kun noe sparkling på ror og kjøl - og mye prating med noen av våre hyggelige seilbåtvenner.
Damene fikk tur, både før og etter bilturen. Vi hoppet av bilen, og gikk skogen hjem, via det store sandtaket. Der ble det treff på ferskpsor av rådyr, og jeg skal si det ble liv i alle tre. Rådyrene hadde holdt seg i den tette ungskogen av furu langs kanten av sandtaket, og idag er jeg faktisk full av fugleloppebitt. De reagerer jeg kraftig på, og er full av røde, hovne stikk rundt hals og skuldre.
Idag blir det hjemmedag med lakking av 2. strøk på luken til båten, raking, tur og andre sysler. Kanskje jeg også får tid til å sage ut den siste vindusrammen som ikke er skiftet på båten. Den er laget av aluminium, og skal  elokseres og farges, som de fire andre jeg har laget før.


Full fart på rådyrfot.


Et av ekornene utenfor kjøkkenvinduet igår.

Ingen kommentarer: