Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 9. april 2014

Tafatt Tingeling og to tøffe rådyrbukker

Så har det blitt kveld, etter en dag med veterinærbesøk for Tingeling og meg. Jeg oppdaget her om dagen, at hun hadde skadet den ene hjørnetannen sin. Det hadde gått et lite skår av emaljen helt nederst, og idag ble det tannbehandling for den lille uheldige.
Jeg vet også av erfaring, at etter å ha blitt bedøvd hos veterinæren, er de ikke seg selv før dagen etter. Så også med Tingeling, som har vært ganske tafatt og stusselig i dag. Riktignok ble maten fortært på samme entusiastiske vis som alltid, men bortsett fra det; ganske puslete.
Ikke engang da to rådyrbukker barket sammen på jordet, var hun sitt gamle jeg. De to andre holdt det gående lenge, men Tingeling ville fort inn igjen. 
Imorgen er vi nok tilbake til det normale, og det blir ut på tur etter jobb, tenker jeg.


Ole har stammet opp i det lille granfeltet, 
og jeg fryder meg over synet av fine rekker og diagonaler i et 
sirlig plantet felt.


I den bratte skråningen rett ovenfor dette feltet, 
ble revirfeiden utkjempet i ettermiddag. 
Jeg kom for seint med det gode videokameraet.



Tuslete Tingeling hviler seg.




Ingen kommentarer: