Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 7. mai 2014

Regnværstanker

Regnvær - det har regnet kontinuerlig i over et døgn nå. Ikke mye, men jevnt og trutt. 4 grader varmt. Annemor og jeg skal gå et blodspor som jeg la på vei hjem fra møte i går. Før det tok vi en trimtur på Eggemoen. Det er et fint sted for den raske turen, med skogsveier og stier i snorrett system og med rester etter stor militær aktivitet.
Damene - blide og ivrige i regnværet.








Annemor er i utrettelig aktivitet om dagen. Det bjeffes på ekorn, det slepes rundt på sko og tøfler, det rives og slites i ører og nakke på de to andre, som er utrolig snille og tålmodige med den lille "svinepelsen". Men, du verden hvor glade de er i hverandre alle tre. Det er rørende å se. Jeg regner med at dette er siste røsket før den verste puberteten er over.

Jeg sitter her og tenker på Hardangervidda, og gleder meg til den første turen innover på barmark. Det er alltid litt høytid over den første turen etter vinteren. Åpning av vinterstengt hytte, og med hele sommeren liggende foran oss. Turer, fiske, bålkos og hygge med to og firbeinte.

Under: noen bilder fra Annemors første tur til fjells i fjor. Da fikk hun leve herrens glade dager som løshund. Den tiden er definitivt over.
















Ingen kommentarer: