Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 24. september 2014

En ganske vanlig onsdag

Dagen idag - jobb, hjem, tur med damene, fóring og kos, napping av Tingeling, koking av Treak (er det noen som vet hva det er?) og høstens første fårikål.
Annemor vil som vanlig være midtpunktet, selv under napping, og klemte seg mellom Tingeling og meg, og sovnet godt der. Etterhvert kom Dolores også. Og jeg, som egentlig er en utålmodig hissigpropp, sitter der som tålmodigheten selv, med tre hunder oppå meg, og en som skal nappes. Jeg fikk ihvertfall skrelt av mesteparten av pelsen på kroppen hennes.



Om høsten elsker jeg å gå på jordene, og særlig der det er gressmark som har blitt slått. 
I dag tok vi turen ned til Svendsrudtjern. Mens vi vandret der, kom en gåseflokk som sirklet over tjernet, før de gikk ned for landing i elva. Det er fantastisk å høre hvordan de kommuniserer med hverandre.








Ingen kommentarer: