Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 15. september 2014

Rapport fra en fin helg

Mandag morgen - liten hund på fanget og jeg har bursdag idag. Tåken letter, og krepseteinene skal hentes etterhvert.
Vi satte teiner lørdag ettermiddag, og inkasserte fin fangst igår. Idag blir siste runde for denne gang.
Denne helgen har vært innholdsrik på flere måter. Igår ettermiddag gikk jeg mitt siste ferskspor som dommeraspirant, og kan sende inn alt til Norsk Kennel Klubb for å få autorisasjonen min.
Jeg takker Glåmdal Romerike Dachshundklubb og Buskerud Elghundklubb for god oppfølging og deres hyggelige og velvillige dommere som har hatt meg med,både som elev og aspirant.

Noen bilder fra krepsing, samt fra tur med damene til Hen etter blodsporprøven lørdag.

Idag skal vi feire bursdag, dommerutdanning og flinke lille Annemor med musserende vin i solveggen.











Damene er veldig interessert i krepsen.
Annemor vil opp i bøtta.


Tingeling ved Storetjern.


3 damer på toppen av Hen sandtak. 
Rådyrene har laget tråkk nedover skråningen, og
vi fant spor i sanden nede i bunnen.


Dolores vet at jeg har noe godt i lomma mi.
De andre er litt mer kultiverte, og venter.


Ingen kommentarer: