Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 3. september 2014

Varm høstdag

Høsten er her. Damene forstår at det nærmer seg gode tider, med slipp i skogen og jakt. De er skikkelig gira om dagen. Da er det med klump i magen, jeg tenker på hvordan denne høsten skal bli. Mitt forrige innlegg, handler om det; flere ulver har herjet i saueflokker i sommer. Tidlig i august ble en kalv tatt på innmarksbeite på Drolsum, litt nord for Vikersund.
Det er gjort flere observasjoner på Eggemoen tidligere i sommer, og det er ikke lange distansen derfra og hjem til oss.
Er ulven på Drolsum, kan den snart være i Sigdal og Aasbraatan. Det ødelegger hele gleden og forventningen for oss tobeinte.
Gledelig er det likevel, at det nettopp ble meldt på radioen, at det er gitt fellingstillatelse for ulv i Bukserud. Jeg håper disse skadedyrene blir tatt ut fortere enn svint.
Igår ble det litt rådyrkjenning på 3 damer, og Dolores mesket seg med fersk rådyrmøkk borti skogen her. Varm dag og varme damer. Jeg satte meg litt på en stubbe og fikk en koselig prat med Dolores sin oppdretter på telefonen, før vi gikk ned til elva for å bade og drikke.




















Ingen kommentarer: