Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 29. november 2014

Dommerutdanningen er i gang

Endelig er jeg i gang med dommerutdannelse på drev. I går deltok jeg på min første drevprøve som elev. Svært tidlig opp og tidlig avsted, med slukørede små damer igjen hjemme.
Det ble en lærerik, morsom og interessant dag, hvor jeg selv slapp å være nervøs hundefører, og bare kunne konsentrere meg om å følge med på hund, fører, dommer og det som skjedde i skogen.
Været var overskyet med to minusgrader, og med et lite snødryss over terrenget. 
Alt i alt en fin dag, og premiering ble det også.




Ingen kommentarer: