Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 11. november 2014

Gevirbedømmelse

Nå er skallen på bukken min klar for bleiking. Jeg har for første gang gjort et forsøk på å vurdere geviret, og sette poeng etter de retningslinjene som gjelder.
Jeg har vurdert:
Vekt (trukket fra for svinn ved tørking, samt for hel skalle)
Stanglengde
Farge
Perling
Rosenkrans
Spennvidde
Takkspisser

Det ene hornet har en skade, og mangler en takk, så der mistet vi noen gram.
Jeg prøvde å være litt beskjeden i vurderingene mine, og kom til 121,5 poeng.
Det skal bli interessant å få det vurdert etter at det har tørket i 3 måneder. 

Her er poengskalaene:

Bronse 105 poeng
Sølv     115 poeng
Gull     130 poeng







Ingen kommentarer: