Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 10. november 2014

Trio på ferskspor

Gårsdagen bød på en slitsom økt med tre damer på ferskspor. Jjeg lot det stå til, og det ble faktisk ganske interessant. Jeg vet jo hvor rådyrene går her, og vi endte til slutt plaskende i vann i vika ved Motjern. Damene måtte nesten svømme for å komme seg over, og jeg berget meg såvidt med gummistøvlene.
Synd vi ikke har jaktrett her, og at området ligger for nær hovedveien, for her har vi faktisk en del rådyr. Jeg vet om en som har sluppet dachs på trening her; det hadde aldri jeg gjort. Rådyrene krysser hovedveien hele tiden, og går opp i åsen.









Ingen kommentarer: