Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 5. januar 2015

De siste dagene...




...har hverdagen innhentet oss igjen med ulike gjøremål. Mye av romjulen ble forresten også brukt til karaktersetting og vurdering av oppgaver. Damene har selvsagt fått sitt, og turene er dagens høydepunkt for både meg og de firbeinte.
Igår støkte vi rådyr 5 meter fra stien. Jeg hørte en bevegelse bak noen ungfuruer, samtidig som Tingeling satte i et skrik. Så var alle tre i gang, og jeg måtte bare holde igjen det jeg kunne.
Dolores er så smått i gang med løpetid, så da regner jeg med at Tingeling er hakk i hæl. Jeg følger med som en smed.



Rimgrensen var særdeles tydelig her om dagen. 
Vi gikk inne i en hvit verden, omgitt av mørke trær et par meter
over oss.





Jeg våget meg langs kanten av tjernet her om dagen, men
andre har åpenbart vært dristigere.
Isen er fortsatt usikker, og her om dagen gikk 2 personer
gjennom isen på Tyrifjorden.





Damene i ettermiddagssol på trygg grunn på østsiden av tjernet.


Tingeling.



Ingen kommentarer: