Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 4. februar 2015

Sølvbukken til Annemor og meg

I går kveld var jeg nede hos gevirdommer Thorsland for å få bedømt bukken til Annemor og meg. 31.januar hadde den tørket nøyaktig 3 måneder, og var klar for bedømmelse.
Det ble sølv med 124,75 poeng. Jeg forsøkte å vurdere geviret ut fra kriteriene for en stund siden. Da endte jeg opp med 126,5 poeng, men geviret hadde tørket mer enn mine beregninger. Jeg synes jo det er moro at jeg traff såpass godt med egen vurdering.










Annemor ville opp for å lukte litt på geviret.


Interesserte damer - de har gått med snuten i været,
siden jeg bar opp geviret fra kjelleren i går.

Ingen kommentarer: