Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 10. mars 2015

Snøsmelting og utstillingstrening

De siste dagene har det meste av snøen smeltet, og ligger flekkvis igjen, bortsett fra der solen ikke slipper til. Fortsatt er stier og skogsbilveier delvis islagte, så det er litt vondt å gå.
Annemor og jeg har hatt noen små økter med utstillingstrening, for det er jo meningen at hun skal stilles i løpet av vår/sommer. Det er igrunnen en utfordring for oss begge, for vi er ikke særlig drevne i den bransjen noen av oss. Jeg satser på å få med meg ringtrening med kyndig veiledning i lokalklubben min.
Utelivet i solveggen har også startet, om enn i overskyet vær her om dagen. Damene elsker å sitte ute sammen med oss. Tingeling er kjapt opp på fanget mitt, mens Dolores sitter som en tinnsoldat på bakken. Annemor er litt til og fra, og vil gjerne leke med de andre.

Annemor på utstillingstrening.


Tingeling på fanget mitt, med Annemor og Dolores på bakken.


Tingeling.


Mor og datter på trappen -
Dolores og Annemor.

Ingen kommentarer: