Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 2. mai 2015

1.mai-feiring

1.mai er en dag jeg liker, selv om jeg velger å markere den på min måte. I går heiste jeg både det norske flagget og det spanske "República"-flagget, og vandret ut i vårværet med damene.
Vi gikk rundt Svendsrudtjern, og damene boltret seg i lukter og spor. Tingeling er fortsatt like gærn etter småfuglene, og Annemor gikk i sikksakk nedover jordet, da hun fikk lukt av sau i nesa. Det håper jeg handler mest om ungdommelig entusiasme, mer enn at hun er spesielt interessert i sau. Ifjor måtte det strøm til på saueaeversjonskurset. Jeg håper hun slipper det i år.
Jeg gransker Tingeling hver eneste dag, og venter på tydelige tegn på drektighet. Det er nesten slik at jeg begynner å tro at hun er drektig, men jeg våger overhodet ikke å fastslå noe sikkert enda. Det er så lett å lure seg selv, når man håper på noe. Dessuten er det mange som venter spent sammen med oss, og da må man ihvertfall fare varsomt fram.








Motjern.


Bading i Svendsrudtjern.





Svendsrudtjern.





Annemor titter fram, mens Dolores fordyper seg i stråene.


Det dukket jammen meg fram et gammelt jakttårn 
overfor Svendsrudtjern også.


Tingeling.




Ingen kommentarer: