Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 2. juni 2015

Dag 57

Idag starter vi på den siste uken av Tingelings drektighet. Vi har hatt en litt urolig natt. Det presser nok på den lille trinne magen nå, og det har vært både tråkking rundt og en del turer ut for å tisse. Hun liker godt å bli strøket og holdt på magen, og da kan jeg kjenne små spark derinne.
Rundt oss på alle kanter, er reproduksjonen i full gang. Vi har mange fuglereder tett rundt huset og det skvatres og kvitres fra alle kanter. Jeg har forsøkt å følge med på hvor rødstrupen har redet sitt, og tror det er i nærheten av uthuset. Hvor mange trostereder vi har, vites ikke, men de holder seg i juletrefeltene.
Den drektige råa beitet på jordet da jeg sto opp i dag, og nå er hun så rund rundt magen, at det snart må komme rådyrkalver her. Etter en vanvittig tur rundt myra med to desperate damer i går, forstår jeg at det er best å holde seg unna der. Råa holder seg rett i nærheten her hele tiden, og jeg tror kalvene kommer til å bli født her også.
Tranen seilte inn i vika på østsiden av tjernet mens jeg lagde kaffe, og i går var himmelen full av svaler.
Nå venter vi på det varslede regnværet, og satser på en effektiv innedag, etter tur med de to lettbeinte.
Tingeling skal bare ta det med ro.





Annemor avkjøler seg.





Annemor og Dolores.


Desperat Dolores.


Annemor og Tingeling.


Tingeling.





Ingen kommentarer: