Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

fredag 5. juni 2015

Om omsorgsfulle hunder og fugleliv

Endelig kan det virke som regnværet har sluppet taket. I dag har vi også ganske fint vær, og stakittgjerdet har tørket såpass opp, at jeg har begynt å pusse toppene. Kanskje kan jeg få begynt å male snart også. Tingeling holder seg veldig i ro nå, og vi passer på henne hele tiden. I går kveld var det mye graving rundt om, men vi har hatt en rolig natt.
Nå ligger hun ute og koser seg.
I går ville ikke Dolores lenger enn til postkassene, før hun ville snu og gå hjem igjen. Jeg tror hun lider av det samme syndromet som Tingeling led av da hun var den drektige. Tingeling ville ikke gå fra Dolores, og nå er det Dolores sin tur til å passe på Tingeling.
Annemor sprinter rundt, og forstår ikke helt at hun ikke får særlig respons fra Tingeling, men hun er stadig bortom for å sleike ørene hennes.
Måltrosten ruger inni traktorhjulet, og i går ble jeg driti ned av en trost, da jeg var oppe i juletrefeltet for å sage emner til turuer (tvarer) av de kasserte edelgranene som Ole hogde for en stund siden.





Vill og foredlet natur i skjønn forening.
Et vakkert skue mellom trærne.


Emner til å lage turu av.
For de som ikke vet; gammelt kjøkkenredskap til å 
røre med.



Ingen kommentarer: