Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 26. juli 2015

Rasemesterskapet på Igsi gård

Her er jeg igjen, "litt matt i pelsen", og sliten etter en lang dag i går. Det årlige rasemesterskapet i blodspor på Igsi gård gikk av stabelen, og Annemor og jeg deltok som representant for Follo Østfold Dachshundklubb.
Får å få tid til morgenstell og fóring av 9 hunder, med stort og smått, sto vi opp kl.0400, med avreise for Annemor og meg kl.0530.
Rasemesterskapet ble en svært hyggelig og gemyttlig seanse, selv om Annemor traff rett på rykende ferske rådyrspor, og gikk ut i full los. Jeg trodde et øyeblikk at jeg skulle få henne til å ta opp blodsporet igjen, men lidenskapen for rådyr ble for sterk. Hun fikk imidlertid "full score" for målet sitt da vi kom ned til gården igjen. 
Etterpå ble det kaffe, vaffel og hyggelig prating med Annemor på fanget, før premieutdeling og grilling. I år ble det tre premieringer og resten nuller av totalt 9 startende hunder.
Jeg må si at det er skuffende at ikke alle lokalklubbene klarer å stille med en representant til å delta på dette flotte arrangementet.
Vi takker for oss, og neste år blir det vel heller som dommer jeg kommer til å delta.



Alle deltagerne ble behørig fotografert, og her er
Annemor og jeg.

Ingen kommentarer: