Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 10. november 2015

Stemningsrapport fra Nærøy

Det er på tide å bringe en liten stemningsrapport fra den siste uken. For meg ble det en travel uke med deltagelse på mange drevprøver både som deltager, elev og etterhvert, også som aspirant. Prøvens første dag ble meget spesiell, og en tøff opplevelse for de hundene som stilte i regn og storm.
Det plaskregnet hele natten til mandag og vinden rusket godt. Været var ikke bedre da vi sto opp mandag morgen, og jeg var ikke veldig høy i hatten da vi reiste ut til oppmøte på Arnøya.
Vi fikk tildelt prøveterreng på Mellom-Vikna, og det blåste 22 m/s da vi kjørte over Nærøysund bru. Annemor ble sluppet på Lysøya, og gjorde en strålende innsats i uværet. Hun vasset i vannmengdene hele dagen, og drev rådyr til 1. premie med 50 EP, med innkalling i full los, og full score på lydighet. Jeg er nesten målløs enda over at hun faktisk lot seg innkalle, for lydighet er ikke hennes sterkeste side. Ole sto nede på veien og ventet sammen med en som skulle hente dommeren, og fikk med seg både rådyret og Annemor som svingte av og kom rett til meg da jeg blåste og ropte på henne.
Hun var pigg og fin, men hadde nok blitt kald og nedkjølt etter å ha gått 13 km i uværet. Onsdag skulle hun stilles igjen, men da var hun ikke i form. Hun gikk og peip rundt føttene mine, så jeg trakk henne fra prøven. Hun hadde vært ute og tisset hver natt etter den første prøven, så hun hadde nok blitt kald av å gå i alt vannet som lå i terrenget.
Været tok seg etterhvert opp, men de første dagene etter uværet, lå det fortsatt mye vann i terrenget.
Tirsdag og torsdag gikk jeg som dommerelev for 3 dommere, og fikk noen lærerike og hyggelige dager i skogen med hunder, dommere og prøvedeltagere.
Torsdag fikk jeg godkjent elevarbeidene mine på dommermøtet, og kunne gå de to første aspirantarbeidene for en ny dommer fredag.
Vi takker for en hyggelig uke med mange opplevelser, hyggelige samtaler, latter og moro. Ester og Kompis satte en spiss på oppholdet for oss. Det er jo så hyggelig å få treffe valpene våre.



Ole og Kompis i hyggelig passiar.





Jeg koser meg med Ester.





Ester har tatt kvelden.









Ingen kommentarer: