Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 25. januar 2016

Inspeksjon på linja

Dagen etter at jeg hadde sett kongeørna borte på den gamle  jernbanetraseen, tok jeg meg en tur bort for å se om jeg kunne finne noe. Jeg mistenker at det ligger et kadaver, eller slakterester etter tyvjakt et eller annet sted. Langs hele traseen lå det liggegroper og oppspark etter rådyr, men jeg så ikke noe annet. Det må bemerkes at jeg ikke gikk ned på sivbeltet mellom elva og linja, for jeg tråkket gjennom i iskanten på tjernet. En vinter for noen år siden gikk jeg i sivbeltet, og tråkket gjennom til langt opp på låret, og ønsket ingen reprise på det.
I forgårs fikk damene og jeg oss endelig en nydelig tur i Nærstadmarka i 4-5 cm nysnø på veien, og masse rådyrspor. Damene var i himmelriket.
I går gikk vi en tur her hjemme, og da var Dolores temmelig stusselig. Jeg vet ikke om hun er drektig, eller om hun selv tror det, og bare vil hjem for å "ruge". Muligens drev hun med "filming", for hun ville snu hele tiden, og hinket på kalde poter.
Tingeling var uti snøhaugene hele tiden, og Annemor var på full fart framover. Ikke den meste samstemte gjengen i går.















Annemor koser med Dolores.


Og her er det Annemor og Tingeling som koser seg sammen.

Ingen kommentarer: