Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 24. februar 2016

Dolores sitt ve og vel

Nå om dagen bestemmer Dolores turprogrammet. Blir hun med hele turen, er det fint. Vil hun snu, så gjør vi det. På Eggemoen her om dagen gikk jeg først en tur med alle tre til Dolores ville snu. Retur til bilen med henne, og ny vandring med de to andre. 
Da benyttet vi sjansen til å gå ut i terrenget og lete etter spor. Vi fant både rådyrleier og harespor. Tingeling var veldig ivrig på haresporet, og det ble mye bøy og tøy under og mellom trær og busker. Hadde jeg sluppet henne, tror jeg jammen meg hun hadde funnet haren. Hun slo større og større ringer, og det var moro å se hvordan hun jobbet.
Annemor var mer interessert i rådyrsporene, men ble med på haresporingen.
I går kveld fikk jeg nappet mesteparten av ragget til Dolores. Pelsen hennes har vært moden for napping, men jeg har vært litt i tvil om jeg skulle vente til etter valping og diing. Jeg tror det var godt for henne å få det av, selv om hun ikke hadde så veldig lyst. Jeg har igjen lårene og sidene. Magen hennes lar jeg være i fred for napping nå.
I dag er det minus 14 og strålende sol, og jeg satser på at solen varmer godt innen vi kommer oss ut på tur.

Rådyrleie på Eggemoen.


Harespor på Eggemoen


Tingling og Annemor


Første utedag i solveggen.
Patruljesjef Dolores til venstre, Annemor i midten, 
og Tingeling på fast plass i fanget mitt.


Dolores ved Døvlengen i går - før napping.

Ingen kommentarer: