Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 24. april 2016

Travle dager

Søndag - og litt jobbing i verkstedet venter. Valpene sover på puten sin på kjøkkenet etter frokost og leik med Annemor. Iskald nordavind og hagl/snøbyger har preget været, men valpene springer uanfektet ut både natt og dag.
Vi har fått oss noen fine turer de siste dagene, selv om Dolores av og til vil raskt tilbake. Da blir det to turer i stedet for en. Annemor, Tingeling og jeg fant to "slaktesteder" for rovfugl. Etter størrelsen på fjærene tror jeg det er spurvehauken som er på ferde. Rovfugl blir det mer og mer av.
Vi kom også over et påbegynt hi, som de viste interesse for. Det er ikke jeg spesielt interessert i, så jeg fikk dem raskt videre.
Fredag fikk vi koselig besøk av Husse og Tante Elses DT Ester fra Tingelings kull i fjor. Det ble et hjertelig gjensyn, og helt rørende da jeg løftet henne opp, og hun la hodet sitt på skulderen min - akkurat som hun gjorde da jeg bar henne rundt som liten valp.


Slaktested 1.


Slaktested 2.


Annemor på vei ned i hullet.


Alle damene på den magiske stien ned mot myra.


Annemor.


Tante Elses DT Ester -
full av tørre strå, etter å ha rullet seg i pur gjensynsglede.








Ester og jeg koser.
For ei søt lita jente hun er :)



Ingen kommentarer: