Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 23. juni 2016

Midtsommer

Midtsommer i dag, og det kommer like brått hvert år. Vi har jo akkurat kommet i gang med sommeren, og så går vi allerede mot mørkere tider. Det føles noe naturstridig.
Foreløpig skinner solen, men det skal skye til. Dolores har inntatt sin faste plass ute, og de andre ligger inne og sover. Jeg skal straks til med luking og planting, og håper myggen ikke blir for plagsom.
I går ettermiddag dukket en liten revevalp opp foran kjøkkenvinduet, men jeg fikk ikke tatt bilde av den. Nå ligger begge kamaraene mine klare på kjøkkenbenken.



Annemor og Sang koser.





Hen Sandtak.





Utsikt fra den stengte veien ned til sandtaket.





Her trodde jeg Sang lå for å kjøle seg.
Det viste seg at han lå og spiste på en diger død frosk, som
måtte dras ut av kjeften på han......
...og jeg måtte vasse meg ut til ankelen i blautmyra.



Ingen kommentarer: