Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 24. januar 2017

Løpetid i heimen

Da er Dolores godt i gang med sin løpetid, og det ser ut som Tingeling følger hakk i hel. Det er i så fall en fordel, for da kan de kurtisere hverandre, slik de pleier.
Sang springer litt forvirret rundt, og blir foreløpig avvist av damene, som foretrekker hverandre. Det nærmer seg tiden for kyskhetsbelte (les truse) for Dolores, for det er bare noen dager til hun står for alvor.
I dag har jeg tatt stingene etter operasjonen; noe som var en heller motbydelig opplevelse, og føler meg nesten litt shaky enda. Da var det godt å komme hjem og krype under dyna sammen med Annemor og Sang, og kose seg med verdens mest trofaste små venner.
I morgen starter opptrening med kyndig hjelp, og det gleder jeg meg til.
Jeg har tenkt lenge at jeg skulle skrive noe om den pågående ulvedebatten, og minister Helgesens dårlige håndtering av det såkalte "Ulveforliket", men jeg blir så opprørt hver gang jeg tenker på det, at jeg ikke orker.
Det får komme når inspirasjonen overskygger irritasjonen.

Inntil da, får dere nøye dere med noen vinterbilder.

Ådalselva/Molvad rett ovenfor fossen i Hønefoss.


Rimfrost.





Utsikt fra Grønvoldsmoen mot Ådalselva og Vestsiden.





Ingen kommentarer: