Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 9. februar 2017

Om firbeinte og tobeinte

I dag ligger et florlett snødryss over landskapet etter snøfall i 9 minusgrader. Da jeg sto opp, hadde bukken vært utenfor kjøkkenvinduet og spist opp brødskalkene vi kastet ut i går. Rett etterpå dukket han opp på fóringsplassen og forsynte seg av brød og gulerøtter.
Det er fortsatt fóringsforbud på grunn av Skrantesyken (CWD) på hjortedyr, og kornavrens er derfor ikke i handelen. 
Så vidt jeg kan lese på nettsiden til Mattilsynet, er det ikke avdekket store mengder syke dyr, og ingen i vårt nærområde, så vi tillater oss litt forsiktig servering til bukken vår.
Søndag hadde vi hyggelig besøk av gode venner, som kom med medbragt lunsj, kaker og den gode stemningen. Det ble tid til kos med hunder, den gode samtalen og kortspill - til glede for både store og små.
I går var det tid for litt stell av pels, negler og tenner på de firbeinte. Sang har blitt veldig flink, og ligger rolig i fanget mitt han også,  mens han blir behandlet.
Seinere på dagen, gikk jeg min første tur med Dolores og Tingeling etter operasjonen. Jeg måtte bruke armer og krykker for å holde litt igjen, men de er greie og hører når jeg ber dem ta det med ro. 
STOR STAS 😊






Sang.











På tur med Dolores og Tingelig.

Ingen kommentarer: