Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 30. mars 2017

Grålysningen

Oppe kl 0545 i dag til mørke og gråvær. Etter frokost satte Sang seg som vanlig til i vinduet for å speide. Så setter han i gang med å bjeffe.
I grålysningen ser jeg først ingenting, før en hvit flekk beveger seg nede ved tjernet. En rådyrbukk er på vei mot fóringsplassen; perfekt kamuflert, bortsett fra den hvite flekken bak.
I skrivende stund kom ei rå ruslende over parkeringsplassen vår, men da var Sang gudskjelov opptatt med å tygge på en pinne. Han lever opp til navnet sitt, den vesle karen. Det låter i han, tidlig og seint. 

I går nappet jeg han litt, og det er en prøvelse for oss begge. Han klatrer på meg, og er kun rolig hvis han kan stå med hodet sitt i halsgropen min mens jeg napper.
Til slutt måtte jeg legge han ned for å komme til, og da gråter han til hjertet mitt smelter. Trøsten er at han blir stadig flinkere.



Ingen kommentarer: