Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

fredag 20. oktober 2017

Endelig helg

Nok en travel uke er over, og nå er det endelig helg. Vinterdekkene er på, og hundene har fått sin daglige tur. Skumringen nærmer seg. Annemor ligger i fanget mitt, Sang nyter livet på saueskinnet i gyngestolen, og Dolores og Tingeling koser seg foran ovnen.
Jeg koser meg med et glass rødvin og oppdatering av bloggen.
Da vi var på vei hjem gjennom skogen i dag, tok det helt av. Vi kom rett på oppspark etter rådyr i fart, og alle fire gikk bananas. det gikk på kryss og tvers, før jeg endelig fikk buksert dem inn på stien igjen.
Da jeg nærmet meg et av de faste kryssingspunktene, så jeg den hvite rompa på et rådyr som krysset stien litt høyere opp. Noen sekunder seinere fikk hundene ferten av rådyret, og dermed raste det av gårde nok en gang. Resten av turen bortover myra ble en prøvelse, før vi kom oss ut på gressplenen hjemme.
Været for helga er ikke veldig lovende, men vi får se hva vi finner på.



Rester etter et ekorn vi kom over.....


.....ble nøye undersøkt.


Sang.


Dolores.

Ingen kommentarer: