Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 7. april 2018

Vinteren klorer seg fast

Vips, så er nok en uke over, og det er helg. Snøen ligger fortsatt rikelig, selv om den har klappet noe sammen. Det tiner, men du verden så langsomt.
Rådyrene stimler fortsatt rundt fóringsplassen, og trenger maten fra oss. Kornavrens er forlengst utsolgt på Felleskjøpavdelingene rundt om. Jeg sjekket her om dagen, og måtte ha kjørt til Rena for å få tak i det.
Nå blander vi havre og byggpellets, og serverer oppskåret brød og gulerøtter i tillegg. Jeg raider brødskjæremaskinene i butikkene, og blir lykkelig når jeg finner en full skuff med skalker og smuler.
På turfronten er det ikke enkelt om dagen. Skareføre i påsken var supert, men nå har det klappet sammen. Jeg går fortsatt med piggsko, for det ligger fortsatt en del is på veiene.
Nappesesongen er i gang, og jeg har fått tatt en del på Sang, som er temmelig pysete. Det blir en hard økt, når resten skal tas. Annemor og Dolores er nesten ferdignappet, og det går i en fei. Den pelsen deres er helt utrolig; slipper lett under napping, og under er det et perfekt nytt lag.
Tingeling venter jeg med, for pelsen hennes sitter hardere. Nå har hun dessuten løpetid, og har nok med det.



Sang.


Annemor.


Hele gjengen på det store Henjordet.


Henjordet med utsikt mot Ådalselva.


Ådalselva med innløpet til Fluetjern på andre siden.


Spor av elg som har holdt seg nede ved krattene i vinter.


Jenter på barmark.



Dolores og Annemor.


Tre damer.


Nynappet Annemor og unappet Dolores.


Ingen kommentarer: