Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 29. juli 2018

Søndag morgen

Her sitter jeg en fredelig morgen, med Annemor på fanget og en kopp kaffe. I går kom det befriende regnet, om enn i altfor små porsjoner. Sang og jeg sto ute på trappa og nøt dråpene som nådde oss. Gårsdagen bød på mange og hyggelige opplevelser under Rasemesterskapet på Igsi. Jeg fikk gleden av å dømme årets rasemester, som denne gangen viste seg å være moren til en annen ung rasemester, jeg dømte for to år siden.
Det ble mange førstepremier, og forholdene må ha vært gunstig i fht temperturfall etter sporleggingen fredag kveld. Som vanlig ble det et hyggelig arrangement.
I dag venter familiemiddag, og elgsteken skal i ovnen om en stund. Ingen sak når man blir overøst med masse godt kjøtt av valpekjøpere. Det har seg slik at jeg tok en tur for å nappe TingTang (en av Tingelings tispevalper) for noen uker siden. For meg er det en glede å kunne hjelpe; jeg driver ikke butikk og vil absolutt ikke ha penger for slikt.
Men, "litt" kjøtt som takk for hjelpen, viste seg å være overveldende....... og Tante Elses DT TingTang ble så fin.












Ingen kommentarer: