Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 2. august 2018

Kvitskriuprestein

Endelig! Etter å ha kjørt forbi skiltet med Kvitskriuprestein i Gudbrandsdalen mange ganger, og hver gang undret meg over navnet, kom jeg meg endelig dit.
Det ble litt av en ferd. Jeg tok av E6 ved Sel, og kjørte hårnålsvingene oppover  Rondanevegen, til Mysuseterveien tar av langs elva Ula til Kvitksriuprestein.
Den ekspedisjonen tok noen timer, siden jeg også prøvde fiskelykken i demningen. Jeg hadde på en stor, feit ørret, som jeg ikke fikk opp. 
Under kan dere lese om dette naturfenomenet. Det var en varm, svett, bratt og fantastisk opplevelse.

















































Ingen kommentarer: