Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 2. februar 2019

Tante Elses DT Pyttsan og Tante Elses DT TingTang

I dag vil jeg fortelle om Pyttsans flotte drevprøvesesong og TingTangs debut på Nærøyprøven i høst.

Søskentreff på Nærøy






"Jeg tror TingTang er et naturtalent, jeg" sa Husse til meg i høst. Det tror jammen meg jeg også, og det har jeg trodd hele tiden. Skulle vi ha beholdt en tispe fra Tingelings kull, hadde vi tatt henne. Det var noe med vesenet hennes fra første stund, og noe som minnet om Dolores' selvstendighet.
Jeg var selv på Nærøy, og fikk gleden av å være med på den ene drevprøven til TingTang. Hun fant raskt en fot, og fikk et fint premiedrev. Etter første innkalling, ble det mye jobbing og flotte søk, uten at hun fant fersk fot før prøvetiden var ute. Det ble full score på søket og 1.premie 50 EP. 
I tillegg vil jeg si meg svært fornøyd med målet hennes, og det gjelder hele dette flotte kullet.
To dager før ble hun trukket pga oppskrapede patter på sylskarpt føre, og ble "intensiv-behandlet" og smurt etter alle kunstens regler. På den andre prøven, stilte hun med vest for å beskytte de fortsatt såre pattene.

Tante Elses DT TingTang
Nærøy høst 2018
1.premie 50 EP

Vi gratulerer så mye til TingTang og Christian.













Pyttsan er en dreven kar på prøvearenaen. Han debuterte forrige år og var allerede champion med flotte resultater. Denne høsten skulle by på både NM-deltagelse, drevprøver på Nærøy, i Sverige og Finland. Vi er mektig stolte av denne flotte karen, og her kommer skrytelisten hans:

Tante Elses DT Pyttsan
Nærøy, Nord-Trøndelag høst 2018
1.premie 49 EP
1.premie 46 EP

NM Drev 2018 Fosen, Trøndelag
6.plass
1.premie 48 EP

Ålands Taxklubb, Finland
1.premie 78 EP

Jämtland/Härjedalens Taxklubb, Sverige
1.premie 52 EP D-Cert

Med disse resultatene fra Sverige og Finland, kan Pyttsan nå titulere seg:

NORD J(D)CH Tante Elses DT Pyttsan

Vi gratulerer så mye til Pyttsan og Karl Ole.







Ingen kommentarer: