Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 8. april 2019

Våren er i anmarsj

Våren er endelig i anmarsj, og snøen begynner å vike. I går forsøkte jeg å komme meg inn i skogen for å sjekke snøforholdene, og der ligger fortsatt mye der solen ikke kommer til.
Denne vinteren har viltet hatt store utfordringer i snøen, og jeg har aldri før opplevd rådyrene mere stasjonære. Tråkkene var helt fortettet av møkk, og mye mer enn da vi foret med tillatelse fra Mattilsynet i fjor. Det forteller meg at snøforholdene har vært minst like utfordrende i år. Jeg fikk avslag på dispensasjonssøknaden min denne sesongen, til tross for at Landbrukskontoret i Ringerike Kommune var positive til søknaden min.
Jeg mener det var en dårlig beslutning, og synes nok at Mattilsynets folk burde bevege seg mere rundt i omårdene, for dt er store lokale forskjeller på snøforholdene.

































Ingen kommentarer: