Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 9. mai 2011

Rovfugler og badeengler

Igår gikk jeg blodspor med damene igjen, men den rapporten må komme seinere. Vi har ikke mobildekning her hjemme om dagen, så jeg får ikke sendt bilder og videoer  til e-postadressen min. Telenor må skjerpe seg, for dette har vart noen dager.

Istedet kan jeg fortelle at fiskeørna dukket opp igjen for noen uker siden. Den jakter i tjernet og elva hver dag, og er et flott syn når den henger over vannet og flakser med vingene, før den stuper ned for å ta fisk.
Musvåken har også vært her flere ganger. Jeg så den sittende i en grein, 20 meter fra huset her om dagen, men fikk ikke satt på teleobjektivet på kameraet før den forsvant. Igår var den her igjen, 2 stykker faktisk, og jeg fikk et dårlig bilde på lang avstand.

Derimot, har jeg et bilde av Tingeling, som her om dagen glemte at hun egentlig ikke vil ut i vannet. Vi gikk langs elva, da hun fikk se enden av en stokk som stakk opp av vannet. Hun trodde nok det var et dyr, for hun stormet rett ut i vannet, men kom ikke lenger enn båndet rakk, for jeg hadde joggesko på beina og ville ikke bli våt.

Tingeling vil ut til den stokken, som så vidt stikker opp av vannet. Den så ut som et lite froskehode.

Ingen kommentarer: