Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 14. mars 2012

Hel-svensken og halv-svensken på tur til fosterlandet

Kjapp båttur til Sverige i går, mest for turen sin skyld, men også litt behersket shopping. Når jeg ser hvor gærne folk er, mister jeg nesten lyst på å kjøpe noe som helst. På båten er jo det å følge reisen hyggelig, synes jeg, men de fleste kaster ikke et blikk ut av vinduene. Det går i medbragte matpakker, intense studier av taxfree-katalogen og skubbing og dytting nede i butikken.
Sjøreisen var fin, og jeg har tatt noen bilder, som jeg får legge ut seinere.
I Strömstad, kjørte vi til Kebalen, og gikk tur med damene på golfbanen der. Strålende vårvær, blåveis og ivrige damer, som kjente seg igjen fra forrige gang.
Jeg liker det åpne landskapet om våren, før veksten kommer i gang. Alt er synlig på en annen slags måte, og de nakne lauvtrærne er vakre på sitt helt spesielle vis.

Begge damene på golfbanen

Årets første blåveis, for min del

Dolores

Tingelings fødested

Ingen kommentarer: