Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 31. juli 2012

En litt mislykket blåbærtur

Igår dro damene og jeg avsted på tur for å plukke blåbær. Jeg tenkte det lot seg gjøre å kombinere damer på tur med litt bærplukking, men jeg burde visst bedre. Begge to blir helt ville når de kommer ut i lyngen, og begynner å søke etter spor med en gang. Jeg bandt dem til et tre et par ganger for å plukke, og da var Tingeling der med "rafsemunnen" sin. Hun plukker bær som en liten maskin, og rafset til seg bær rett foran hendene mine.
Det var i grunnen bare å gi opp etter noen få desiliter, men det ble nok til et beger rørt bær i fryseren. Noen slike turer til, og vi har nok til vinteren uansett. Tyttebær må vi nok ha mer av, men det blir etter at jakten har begynt, og damene er løse.

"Hva driver du med?"



Dolores skuer ut over Væla

Væla er full av vannliljer,
men på dette bildet, kan de kun skimtes som hvite flekker på motsatt bredd.



Så hjem igjen til en liten kosestund på trappa,
her med Tingeling.

Tingeling er nok den som liker best å sitte på fanget,
men Dolores vil gjerne opp å kose litt hun også.



Så avsluttet vi dagen med månen som speilet seg vakkert i tjernet.


Ingen kommentarer: