Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 1. august 2012

Kantareller og villbringebær


Nå myldrer det av villbringebær, og kantarellene har begynt å dukke opp på de faste plassene mine. Jeg gikk innom 2 steder i går, og plukket med meg en god del.
Damene var interessert i å beite både blåbær og villbringebær, så jeg fikk dem nesten ikke med meg videre fra snauhogsten på andre siden av tjernet.
Dolores ville helst beite rett fra buskene, mens Tingeling lot seg nøde til å spise av hånden.






1 kommentar:

Lindsjö taxar sa...

jag får kolla i helgen om kantareller. Vi brukar ju ha mycket men många av mina ställen står under vatten efter översvämningarna och ännu mycket vatten kvar i skogen.
Förra året plockade jag 80 kg