Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 19. februar 2013

Dag 55

Dag 55 av drektighetstiden. Nå er alle melketennene hos valpene forkalket. Korsrygg, ribbein og virvler er ferdig utviklet, og Dolores begynner å bli tung nå.
Av og til kommer det noen små overraskede pip fra henne. Da tror jeg hun kjenner at det er noe som rører seg i magen hennes. Hun drikker mye, og er fortsatt like glad i maten sin. Og jeg, jeg er myk som smør når det kommer til de to små damene - og synes litt synd på henne.


Dag 53 i fosterutvikling hos hund.

Dag 55 - og dagen i dag.

Tingeling er forøvrig den som koser seg mest i valpekassen på badet. Der ligger hun, kveld etter kveld. Fra før har hun pleid å ligge der inne på en liten rund pute, men nå har hun det riktig så standsmessig.
Hun er så godt som ferdignappet, bortsett fra litt pels på potene. Ut av den rufsete pelsen, åpenbarer det seg nok en gang en nydelig, liten dachs. Hun er så fin i kroppen og fjeset, at jeg bare går og ser på henne og smiler - og forstår viktigheten av at strihårsdachser skal nappes.
Dolores blir ikke så raggete som Tingeling, men trenger likevel napping. Det skal jeg ikke plage henne med nå, men tar det når hun er ferdig med amming og valpestyr.

Ingen kommentarer: