Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 18. februar 2013

Fristende rådyr og gode minner

Igår ville damene absolutt ned til rådyrene. Etterpå ville Dolores rett inn igjen, og da hadde ikke Tingeling heller lyst til å gå på tur alene. Igår ettermiddag hadde vi 9 rådyr ute på isen nedenfor fóringsplassen. Det foregår nok noen maktkamper med de forskjellige gruppene som holder til her nå.
Lørdag derimot tok jeg dem med meg til Hallingby, og vi gikk en tur til Døvlingen - det nordligste av de 4 tjernene på østsiden av Ådalselva, som starter med "vårt" Motjern. Dolores ville snu da vi kom til enden av tjernet, så vi returnerte til bilen med henne. Så tok Tingeling og jeg oss en ekstra runde.
På 1990-tallet hadde vi noen vintre med lite snø, og hvor isen lå snøfri både langs elvekanten og på tjernene. Da hendte det at jeg spente på meg skøytene og tok med meg  Daksi (Gläfsebos Irka), den første dachsen vår og gikk noen kjempefine turer. Isen var helt prima, men den største utfordringen var Daksi, som ville saumfare elvekanten etter mink. Det gikk litt i rykk og napp, med mye snusing, men vi koste oss begge to.


Dolores -
 fortsatt lett på foten, men god og rund, 
og med veldig oppmerksomme ører.

Tingeling 




Tingeling vil hjem igjen til Dolores -
og gjerne en sving nedom fóringsplassen også.




Ingen kommentarer: