Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

fredag 22. mars 2013

Om matservering og høylydte valper

Nå begynner det å bli mye lyd i heimen. Valpene har kommet fort inn i rutinen med fóring. Alle hundene, både valper og voksne spiser samtidig, de små på badet med lukket dør, og de to andre på kjøkkenet. Når jeg kommer inn med maten, begynner alle sammen å skrike som besatt, og kravler ut av valpekassen.
Det er en fryd å høre på den fornøyde smattingen fra 5 små individer, og vi blir nok litt myke om hjertet både Ole og jeg.
Etter spising, er det hektisk aktivitet med tråkking og springing, før de sovner i kassen.



Igår var valpene på besøk på kjøkkenet noen timer for å utvide horisonten sin litt. Det er så mye de skal oppdage disse småtassene, og vi får ta det gradvis.
Nå begynner de å bli veldig observante på lyder og bevegelser, og de vil gjerne kravle opp i fanget mitt når de skal sove.
Jeg har fortsatt nattevakt nede, og godt er det, for i natt var det en liten kar som var ute og vandret på badegulvet. Etterhvert skal de få et transportbur å sove i om natten, slik at de venner seg til å være i bur. Både Dolores og Tingeling elsker burene sine, og det er en klar fordel.


5 små i fanget mitt


Tingeling er med der det skjer. 
Her følger hun med på valpene.


Mor og barn


Dolores i kurven. 
Hun har ikke blitt nappet på et år, og er litt raggete nå. 
Strihårspelsen hennes er helt utrolig, det er ikke mange som matcher den.
Jeg napper henne ikke før hun er ferdig med å die.







Ingen kommentarer: