Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 17. april 2013

Mitt aller beste vårtegn

Idag tidlig fløy vårens første grågåstrekk forbi på vei nordover. Jeg elsker lyden av kaklingen når de navigerer og omgrupperer seg. For meg innledes våren og høsten for alvor med disse flokkene.
I natt har valpene vært litt urolige. Kompis har vært oppe og tråkket, ult innenfor badedøren for å få oppmerksomhet, og da varer det ikke lenge før alle er på potene. Så får alle sitte litt på armen etter tur, og blir som små lam med litt kos. Og jeg kan vakle til sengs igjen. 


Ved utløpet til elva fra Motjern.
Regnværet har satt fart på issmeltingen.








Det begynner å bli farbart nesten overalt nå. 
Skyggesidene er fortsatt tunge å forsere.
Her om dagen måttte jeg gå foran damene, 
og brøyte kram snø i knehøyde for å komme fram.











Ingen kommentarer: