Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 19. september 2013

En dag full av aktivitet

Vi fikk en kraftig dose regn natt til i går. Godt var det at oppholdet kom på morgenkvisten. Jeg skulle avsted og tilbringe dagen ute i skogen med en gjeng ungdomsskoleelever, som skulle lære seg å spikke.
3 slukørede damer sto tafatte igjen,da jeg dro avgårde i turutstyr, de mener kvalifiserer til deltagelse. De kjenner til og med lyden av jaktklær og turklær, og kommer stormende når jeg kler på meg.
Gleden var derfor stor da jeg kom hjem igjen igår, og da var det bare å ta seg en tur med tre blide damer før mat.
Igår hadde vi også gleden av å prøvesmake et vellykket spekeprosjekt, vi har prøvd oss på. Speket lårtunge av elg, ble utmerket, og kan varmt anbefales. Vi fikk testet vår nye vakumpakker også.
Så var det ut igjen i kveldingen for å legge et blodspor for Annemor, og en mørbanket sjel kunne endelig ta kvelden, etter å ha ramlet ned vindeltrappen på jobb igår.
Til helgen håper vi på nye slipp for Dolores og Tingeling.


Ole hogg ned ei bjørk for meg, 
slik at jeg fikk forberedt materialer til å spikke av. 


Kubber til å lage smørkniver av





Smørkniv under tilvirking


Noen av mine ferdige kniver

















Ingen kommentarer: